lördag 15 februari 2014

Rutig kudde


Äntligen är den klar, min rutiga kudde! Själva rutorna har varit klara läääänge, men det är ju det där med monterandet... En kudde hade jag också köpt, och kanten runt rutorna var också färdiga, men det skulle ju sys fast på kudden. För hand. Och dels har jag sytt väldigt lite i mitt liv, dels tror jag att jag inte är så bra på det. Men nu är det gjort! Just nu ligger kudden hemma i gungstolen, men tanken är att den ska få flytta till landet och ligga i en fåtölj i det nya sovrummet. Om vi nu får in en fåtölj. Första försöket förra helgen gick inte alls. Dörren är väldigt smal och fast gungstolen jag tänkte ställa dit är väldigt liten så gick den inte in.


Här kan man se lite av kuddens baksida. Grön sammet valde jag, förhoppningsvis i en grön nyans som passar den gröna färgen vi ska ha på lister och fönster i sovrummet.


Många rutor blev det, och eftersom jag använde restgarner kunde jag inte planera exakt hur rutorna skulle sitta ihop, och alltså kunde jag inte virka ihop rutorna allteftersom. Det är inte så jättekul att virka ihop rutorna efteråt, men den här gången var det nödvändigt.


Runt rutorna virkade jag varv med fasta maskor, varannan färg ett varv, varannan färg två varv. Känns bra att kunna använda alla garnsnuttar till något!

1 kommentar: