fredag 4 januari 2013

Att tappa färgen

Vi hängde ju upp röda, fina julgranskulor i en gran tvärsöver vägen. Vi har sett dem från köksfönstret på gaveln hela julen och fnissat lite. Det är ju lite knäppt att gå ut i skogen och dekorera träden där. Men ganska fint var det och förhoppningsvis har de glatt någon. Allteftersom dagarna gick och regnet öste ner tyckte vi att kulorna började blekna lite. Ja, några såg ut att tappa färgen helt och hållet tills det hängde några röda och några silvriga kulor i skogsgranen. Idag när jag tog med mig stegen, skuttade över det vattenfyllda diket upp i skogen för att ta ner kulorna, såg ordentligt vad som hänt. Flera av kulorna hade blivit helt fantastiskt vackra! De var målade på insidan, och regnet som hade trängt in i några av kulorna hade lyckats lösa upp färgen som nu låg som ett rödsilvrigt glitter inne i kulorna. Nästa år ska de få någon slags hedersplats för jag tycker att de blev jättefina!

 

1 kommentar:

  1. Åh så fina de blev! :-) Jag får leta reda på några röda kulor och hänga ut dem jag också. Lite sent nu kanske att dekorera julgranar, men då är jag ju iallafall ute i god tid till nästa jul. :-D
    Tack för tipset!
    Kram Anette

    SvaraRadera