söndag 22 november 2009

Ut med det rosa, in med det röda


Jag gillar rosa. Så är det. I mitt hem finns det en hel del rosa inslag, men nu ska det bort! Ja, inte för alltid, men årets röda dagar är nästan här, så idag har mina rosa pinaler fått finna sig i att packas ner i en kartong och flyttas upp på vinden. Vi har så smått börjat förbereda första advent här hemma. Jo, jag vet att det inte är förrän nästa helg, men så slut som jag är efter jobbet nuförtiden kändes det som en bra idé att börja lite smått redan idag. Men det tänds inga stjärnor och stakar förrän nästa helg! Men vi börjar nog redan på fredag... för då ska vi ha folk hemma och det känns lite mysigt att få adventa med dem lite i förväg sådär. Oh, jag tycker så hemskt mycket om december och pysslet och fixet! Och jag är så hemskt tacksam för att november snart är slut. Extremt meningslös månad. Borde avskaffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar